A dia d’avui gairebé qualsevol dispositiu mòbil permet fer fotos. I de molt bona qualitat! Amb una tablet, amb un mòbil podem fer grans fotografies i els efectes que tenim al nostre abast és espectacular. Mai abans podíem haver pensat en fer fotos amb un filtre gris que dóna la sensació d’estar mig espatllat que simula una fotografia de la primera època d’aquest revolucionari invent que va canviar l’entendre de l’art d’inicis del segle XIX.
Evidentment, l’espectacularitat de cada imatge dependrà de la nostra tècnica en copsar el precís instant que volem que formi part de la nostra història visual. Ara bé, més enllà de filtres i estètiques que podem atorgar a les nostres imatges hem de tenir cura de la seva qualitat. Tots ens passem fotos per whatsapp i els nostres mòbils tenen infinitat d’imatges. Familiars, bucòliques, dels nens, dels pares, d’aquell moment tan feliç,… però compte! La qualitat d’aquestes imatges és molt baixa.
Un bon record per portar a sobre però perillosa si volem immortalitzar-la en paper fotogràfic la resolució serà molt petita. Què vol dir això? Que la seva mida en relació a la seva qualitat òptima és molt reduïda. Què podem fer per mantenir la qualitat de les bones fotos que fan molts dispositius mòbils? Tenim dues opcions: Descarregar-les directament des del dispositiu a l’ordinador i, així, es manté la qualitat de la imatge que sol ser molt bona en número de píxels i qualitat d’imatge. Una altra manera, des del mateix dispositiu, és enviar-la per correu electrònic i escollir l’opció de mantenir mida original de la imatge, que acostuma a ser molt bona en qualitat fotogràfica i d’aquesta es poden fer bones còpies per emmarcar.